Top 5 tuesday: 5 things to do on a rainy day

 
Ikväll har regnet öst ner och det har blixtrat och bullrat från alla håll och kanter. Tittar man ut genom fönstret ser allt grått och tråkigt ut och man kunde tro att det är sånt här väder som bidrar till deppiga dagar då man bara vill dra täcket över huvudet och drömma sig bort till soligare breddgrader, men faktum är att regnväder kan vara hur mysigt som helst! Jag tänkte därför dela med mig av 5 saker du kan göra en grå kväll som denna.
 
 
 
1 / Åk på en roadtrip!
Jag tillhör den del av mänskligheten som i princip växt upp i baksätet på en bil. När jag var yngre fick jag följa med både pappa och farmor när de körde budbil och lastbil och jag har alltid njutit av längre bilresor. Att åka bil i regnet kan bli hur mysigt som helst (även om man inte har något mål med resan) med rätt spellista och sällskap. Testa vet ja!
 
 
 
2 / Passa på och spring ärenden du annars inte orkar med
När det är soligt vill man helst bara vara utomhus, så regniga dagar är perfekta för shopping i köpcenter eller för att fixa det där man inte orkar ta i tu med annars. Har du kanske ett bankärende eller papper att lämna in till FPA för att få studiestöd i höst? Today is the day to fix them!
 
 
 
3 / Baka något gott 
... eller varför inte köra all in och fixa middag för hela familjen? Kanske har du ett recept du alltid velat prova eller kanske du helt enkelt behöver bli bättre på det där med matlagning inför hösten då du flyttar hemifrån? Googla fram ett inressant recept och lycka till!
 
 
4 / Sträckkolla favorit TV-serien
Har du avsnitt av favorit TV-serien som du inte hunnit med att se? Eller kanske du har en bok du länge tänkt läsa men aldrig kommit dig för att börja? Ta fram något gott (kanske det du bakat?) och reservera hela kvällen för skuldfritt slappande!  
 
 
 
5 / Dags för mini-spa!
Bjud över några vänner och plocka fram ansiktsmaskerna, tänd några ljus och fixa naglarna. Njut av lite vardagslyx medan regnet smattrar mot plåttaket. Hur mysigt som helst!
 
 
Vad tycker du om denna mini-serie? Hör gärna av dig med feedback och kanske rent av tips på framtida teman? Jag söker alltid efter sätt att förbättra mig på så om du har funderingar lyssnar jag gärna. Tack!

Taggar: Roadtrip