Photography

Remade | 001

Canon EOS 550D + Canon 50mm f./1.8 II
Foto och redigering: Jag / Modell: Camilla Tylli
 
Ikväll hade jag extremt stor lust att redigera bilder, men jag har inte varit sådär jätte aktiv med kameran på senaste tiden - speciellt inte när det gäller modellbilder utan det har mest blivit stilleben - så jag hade inga färska att jobba med.. Jag fick istället gräva runt i arkivet lite igen och hittade dessa bilder från 2013. Jag, Camilla (på bilderna), Nina och Annika steg upp tidigt på morgonen och fotade diverse bilder vid olika hamnar innan solen gick upp. Jag minns hur jag hade dömt bilderna till "alltför dimmiga, går inte att rädda"-döden (samtidigt som jag på något sätt var väldigt förtjust i de suddiga verken) men ha! jag hade visst fel - bilderna gick att rädda!
 
Här har jag orginalredigeringen till vänster och den nya redigeringen, som jag jobbat på ikväll, till höger. Vad tycker ni? 
 
Vad har jag gjort med bilderna då? Jo, först drog jag lite i nivåerna för att få fram lite mer djup i bilderna. Sen satte jag på ett varmt filter med blandningsläget "mjukt ljus" vilket gav bilderna både värme och mer kontrast. Lite skärpa på modellen, svag vinjettering och så "städade jag upp" lite grenar och färgstänk på balkarna på bilden högst upp. 
 

Taggar: Remade, Retuching, photoshop