Style & Beauty

Såhär gör jag lockar för vardag och fest

Hejsan hoppsan tjolahoppsan! Det var ett tag sen! Jag ber om ursäkt för att bloggen blivit lidande pga. mitt tajta tidschema de senaste dagarna.. Men här är jag nu! Och så här lagom till helgen och Allhelgona så tänkte jag passa på att dela med mig av världens bästa sätt att locka håret på! I min undersökning som jag gjorde i förra inlägget framkom att det faktiskt var en rätt stor procent som ville att jag skulle blogga mer om stil & skönhet - ja varför inte? tänkte jag då, här har ni ett sånt inlägg direkt!
 
Efter att jag upptäckte detta geniala sätt att locka håret på har jag knappt använt mig av något annat - det tar mycket snabbare att göra såhär och lockarna blir nästan bara snyggare när man sovit en natt i dem. Jag brukar oftast styla mitt hår på det här sättet dagen efter att jag tvättat det och lockarna håller gott och väl tills nästa tvätt. Bara borsta en gång och spraya med lite hårspray mellan varven så ser de riktigt snygga och fräscha ut. Du ska absout testa om du inte redan gjort det!
 
Sätt upp håret i en hög hästsvans.
 
Locka en slinga hår i taget med valfri locktång. Jag använder en konformad. Om du vill kan du använda en hårklämma eller spännen för att hålla undan resten av håret medan du lockar.
 
Fortsätt locka en slinga i taget tills hela hästsvansen är lockad. Locka alla slingor åt samma håll för jämnast resultat. Beroende på hur stora eller små slingor du tar blir dina lockar mer fasta eller större och mer vågliknande. 
 
Nästan klart! 
 
Spraya lockarna lite lätt med hårspray för att de ska hålla formen bra.
 
Ta bort hårbandet och skaka ut lockarna.
 
Fixa till med locktången där det behövs. 
Voilá!
 
Jag tycker personligen att detta sätt är super enkelt och super snabbt! Jag har väldigt tjockt hår och att locka det på traditionellt vis tar närmare 40 minuter ibland. Med denna metod kan jag vara klar på 5 minuter om jag väljer att locka större sektioner åt gången. 
 
Jag brukar oftast tycka att lockarna är lite för vilda direkt efter denna process, så ett tips är att låta dem vara en liten stund och sedan dra borsten igenom håret en gång, då blir det en mera "vågig vardgaslook" istället för jätte tajta lockar. 
 
 
 

Taggar: Hair tutorial, Locka håret snabbt och enkelt