Bullet Journal

Bullet Journal: February Weekly Setup

Det närmar sig februari med stormsteg och det har äntligen blivit dags att sätta upp basen för den nya månaden i BuJon. Jag har äntligen hittat en layout jag verkligen gillar så pass mycket att jag kan visa den för er. ;) 
 
För dig som inte vet vad en Bullet Journal är så kan jag dra en snabb sammanfattning: 
En Bullet Journal är en blandning mellan en kalender, en almanacka, en dagbok, ett anteckningshäfte och ett planeringshäfte - så i princip en allt-i-ett bok. Är du en planeringstyp som fortfarande älskar att skriva för hand, helst gör alla dina to-do listor till pappers och kanske är trött på att kalendrar du köper i butiken inte ger dig det utrymme du behöver för annat än veckovis planering så är detta en perfekt lösning!
 
Vill du se grundarens förklaring på hur han använder sin BuJo så kan du se videon här. Men kom ihåg att det bara är grundprincipen - hur du själv gör dina layouter och använder boken är helt upp till dig! Kolla bara på alla BuJos på Pinterest eller YouTube så ser du att det finns miljontals olika sätt att använda den på! 
 
Mina veckovisa sidor är väldigt minimalistiska i grunden så att jag senare kan smycka ut dem med diverse små ritade figurer, kalligrafi och diverse listor. Mitt tidsschema är en enkel vågrät rad med tider som jag markerar med olika färger och skriver förklaringar till på respektive dag. Lördag och söndag har inga tidsscheman eftersom jag inte går i skolan då. På höger sida av varje vecka har jag en månadsöversikt, en "priorities" ruta där veckans viktigaste bullets kan listas och under den en "vanlig To-Do" lista. På vänster sida finns en tom spalt som kan användas till vad som helst som behövs just den veckan. Kommer jag inte på något speciellt så är det en perfekt yta att bara rita eller skriva cheesy quotes på. ;)
 
Ha en trevlig fredag allihop! ❤