Our Wedding

Våra inbjudningskort | #KimåSandra

Oj vad det är nära nu! Idag är det den 20 juli vilket betyder att det är exakt 31 dagar kvar till dagen D! Tänk det! Vart springer tiden? Jag kan lugnt säga att det börjar bli lite nervöst .. Vi har en massa grejer ogjorda och kommer verkligen behöva stå i under den kommande månaden för att hinna med allt. Men det är roligt! Ååå, vad jag längtar!
 
Dagen till ära tänkte jag visa er hur våra inbjudningskort blev. Jag är riktigt nöjd med vad vi åstadkom och tycker att det speglar det vi eftersträvade riktigt bra! De skulle vara enkla men effektfulla och spegla vår naturliga och lite rustika röda tråd för bröllopet. 
 
Jag är en stor förespråkare för att charmen sitter i detaljerna, därför var jag noga med att inbjudningarna gav ett bra helhetsintryck. Istället för att skriva de inbjudnas namn rätt och slätt på kuverten för hand så designade jag en modell i Photoshop med samma font och lite liknande layout som på inbjudningskorten som vi sedan skrev ut direkt på kuverten. Texten böts sedan ut mot de inbjudnas namn och adress. Det här är nog den detaljen på våra inbjudningar som jag blev nöjdast med, just för att den knyter ihop utsidan med insidan och ger helheten ett riktigt lyft. Som pricken över i:et satte vi dessutom fast ett sigill på baksidan i gammeldags stil vilket jag också tycker bidrog till helheten. 
 
Vill ni veta exakt hur vi fixade kuverten och sigillen som tål att postas så kommer jag göra ett steg för steg inlägg om dem lite senare. Så håll utkik!
 
Texten på själva inbjudningen höll vi simpel. Jag vet att många lägger in hela romaner med information i sina inbjudningar, men vi tyckte inte att det behövdes. Tid, plats, vem som gifter sig och när och vart man ska svara var det vi tyckte var nödvändigt, resten lämnade vi bort. På det sättet fick vi till minimala och snygga kort. 
 
Så gjorde vi! Vad tycker ni? Och hur har ni gjort/kommer ni göra? Är det kort med bilder som gäller, helt och hållet DIY:ade eller färdigprintat så långt som möjligt? Jag är nyfiken, så dela gärna med er av era idéer och tankar! :)
 
Ha det fint så länge!
 

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR: Våra Save the Date-kort

Taggar: Bröllopsinbjudning, DIY bröllop, Wedding invitation