DIY Projects, Home & Decor

Thrifted transformation

Thrifted transformation | Mattblack interior detail | Scandinavian design | Sandramarias.com
Mmm... mattsvart! *hjärtögon* Jag ser alldeles underbart vackra mattsvarta inredningsdetaljer överallt just nu och blir så sugen på att bara köpa precis allt! Samtidigt känns många av sakerna väldigt DIY:able och helt onödiga att lägga många tiolappar på. Så, när jag besökte Vasas nyaste loppis Comboliina häromveckan så passade jag på att köpa två snygga flaskor som hade potential att bli riktigt snygga vaser!
 
Thrifted transformation | Mattblack interior detail | Scandinavian design | Sandramarias.com
Tänk vad enkelt; lite sprayfärg på dem bara och de blev hur tjusiga som helst! Nu pryder de översta hyllan på vårt nyaste tillskott i hyllsamlingen (eller ja, det var en gammal hylla jag haft i åratal men som först nu fått flytta till vår nya lägenhet) tillsammans med favoritljuset från HM home. Skogsgrönt förresten, det är en annan av mina favorithöstfärger just nu! 
 
Thrifted transformation | Mattblack interior detail | Scandinavian design | Sandramarias.com
Thrifted transformation | Mattblack interior detail | Scandinavian design | Sandramarias.com
I det enkla bor det vackra, brukar man väl säga. Därför blev det inga fina arrangemang i mina vaser, utan helt enkelt några gamla och halvruttna - men ack så vackra! - kvistar från ett lärkträd. 
 
Thrifted transformation | Mattblack interior detail | Scandinavian design | Sandramarias.com