Digital Downloads

Free printable calendar 2017

Sista dagen på år 2016 och jag är i full gång med planerna inför 2017! Hur är det med er? Taggade inför ett nytt år? Precis som sist så har jag knåpat ihop en egen kalender för 2017. Den är gratis att ladda ner och du kan fritt använda den för att planera och hålla koll på ditt eget 2017. Varsågod, den finns här.
 
Till skillnad från ifjol, när kalendern var helt plain, så har jag märkt ut allla röda dagar och även skrivit ut de största Finlandssvenska högtiderna och datumen. Detta var något jag själv saknade i min förra kalender, då jag alltid var tvungen att kolla i någon annan almanacka för att veta när vissa dagar infaller. Vill du ändå inte ha den röda färgen i din kalender så är det lätt fixat genom att du skriver ut den i svartvitt. 
 
Jag ber om ursäkt till alla er utländska läsare, denna kalender följer som sagt de officiella finlandssvenska högtiderna. Men jag har funderat på att göra en internationell variant också, som skulle vara lika plain som den jag gjorde ifjol. Är ni intresserade av en sån? Hör gärna av er i kommentarsfältet.
 
En till sak jag själv saknade under 2016 var en lite större ruta att skriva in extra saker i varje månad, så det adderade jag i botten på varje månadsblad. Annars är designen fortfarande väldigt stilren utan onödiga krumelurer och krusiduller; bara enkel och praktisk.
 
 
Förutom att jag printat ut kalendern för 2017 så har jag också bestämt mig för att ge mig på att ha en Bullet Journal under 2017. Jag har testat en gång tidigare men hade helt fel inställning till den då, så jag orkade inte mer än några veckor. Nu har jag ändå köpt ett häfte med prickade sidor precis som den riktiga Bullet Journal modellen och ska verkligen försöka mitt bästa för att få det att fungera. Jag tror absolut att jag kommer lyckas denna gång, är så taggad! Är det fler som kör Bullet Journal principen eller är med på att testa det? Ge mig gärna tips och idéer eller ställ frågor så kan vi skissa upp vårt 2017 tillsammans! :)
 
GOTT NYTT ÅR ALLIHOP!

Taggar: Finlandssvensk kalender 2017