DIY Projects

Förnya snabbt med broderi - Unika kuddar för balkongen

Tjenare från ett soligt Vasa! Vilket härligt väder vi fått idag! Vi får hoppas innerligt att det håller i sig över hela vappenhelgen så man kan få njuta av sin 1:a maj glass i solsken istället för i regnväder. ;)
 
I samband med allt detta härliga väder så har jag blivit riktigt inspirerad att fixa till lite på vår balkong! Ni som såg detta inlägg vet redan att vi tagit hand om insynsproblemet, så nu är det bara myset kvar. Först på mys-listan var att fixa lite nya kuddar till soffhörnan.
 
Jag har sett en massa supersnygga balkongsoffhörnor på olika pinterest tavlor och blivit riktigt inspirerad! Jag skulle jätte gärna ha en massa snygga grafiska svart-vita kuddar i olika storlekar, men kuddar är ju oftast otroligt dyra! Studerande som man är så får man ta till budjet varianten och vara lite kreativ - men det gillar jag ju. 
 
Jag hittade två svarta, enkla, fyrkantiga kuddar på Eva & Adam loppiset här i Vasa. Själva kuddarna stoppade jag i frysen ett tag för att ta kål på eventuella bakterier och för att få bort loppislukten och överdragen slängde jag i tvätten. Den första av de två kuddarna fick ett broderat maskros motiv. Jag hittade denna bild på Pinterest och freestylade lite för att få det att passa in på min kudde. 
 
Stygnen jag använde för själva broderiet var stjälkstygn för stjälken (passande eller hur? ;)) och vanliga "upp och ner"-stygn för alla frön. Tack vare kontrasten mellan det vita bomullsgarnet och det svarta tyget ser motivet nästan tryckt ut.
 
Den andra svarta kudden ska nog också få något häftigt broderat motiv, men vad ..? Har ni förslag? Gärna något ganska enkelt. Har funderat lite på en stadssiluett, t.ex. av New York eller Paris, vad tror ni om det? 

Taggar: Broderi